Duman ve Balon

Kabul ediyorum başlık biraz çakma oldu. Mesela “Duman ve Balon” dediğimde “Babam ve Oğlum”, “Balans ve Manevra”  gibi filmler çağrıştı benim zihnimde. Bu şekilde daha nice film, kitap vardır kim bilir. Herkeste bırakacağı çağrışım farklı olabilir yani. Neyse…

Üniversitedeki üçüncü senemdeyim. Dolayısıyla üçüncü bahar şenliğime katılıyorum. Sahnede en sevdiğim gruplardan birisi, Duman var. Çok da formdalar… Keyfimin yerinde olması gerekir demi? Ama ben sinirliyim.

“Sebebi: sahnede Duman var diye, nazire yaparcasına etrafa duman saçan sigara tiryakileridir” diyebilirdim. Bu meret kapalı alanlarda yasak ya, açık alanlarda da bir o kadar serbest. Kimse yanımdaki rahatsız olur mu diye düşünmüyor. Hayır, ben kaçıyorum, o beni yine buluyor.

Bu bile sinirlenmek için başlı başına bir sebep olabilecekken beni sinirlendiren konu farklı:  Havada uçuşan balonlar. Balon dediysem aklınıza açılışlarda, doğum günlerinde ve bilumum kutlamalarda sağa sola astığımız rengarenk zırzavatlar gelmesin. Bu balon başka…

ateşle çalışan ışık balonu

Seyahat aracı olan balonun minyatürü. Ben balon diyorum ama aslında ismine "dilek feneri" diyorlar. Kaç liraya satılıyor bilmiyorum, ama herkesin elinde olduğuna göre ucuza satılan bir şeydir diye düşünüyorum. Muhtemelen Çin malıdır…

Ya da bilmiyorum belki de bir kampayna kapsamında dağıtılmıştır ve hatta bir organizasyonun parçasıdır, verdiği bir mesaj vardır. Çünkü daha önce Kocaeli Büyükşehir Belediyesi 23 Nisan şenlikleri kapsamında gökyüzüne 1000 adet balon bıraktırmıştı. Gençlere örnek oldular yani bir nevi... Mesaj da şu olsa gerek: "Çevreyi kirletmek güzeldir."

Dediğim gibi hemen hemen herkesin elinde var bu balonlardan. Çıkıyorlar bir tepeye; önce balonun ağzında bulunan bir şeyi yakıyorlar, bu şekilde balonun içerisine sıcak hava doluyor ve balon şişiyor. Bildiğimiz sistem yani. Sonra arkadaşlarıyla birlikte balonun başına üşüşüyorlar, etrafa gülücükler saçarak ve kendileriyle gurur duyarak hatıra fotoğrafı çektiriyorlar.

Kendileriyle nasıl gurur duymasınlar ki? Zira biraz sonra gökyüzü bu arkadaşlar sayesinde renklenecek. Sonra da bakıp hep birlikte balonlarının semada yükselişini ve uzaklara gidişini seyredecekler.

Ya sonra?

Bu balonlar pille ve uzaktan kumandayla çalışmıyor. “Baktık, eğlendik, hadi aşağı inin” diyemeyeceğiz yani.  Havaları sönünce sağa sola düşecekler.  Hem de olay mahalline değil, uzaklarda, bu eğlenceyle alakası bile olmayan yerlere. Belki ormanın içine, belki tarlalara, belki de denize…

İşte böyle… Balonların akıbetini merak ederken konserden zevk alamadım haliyle.

Olayın kahramanı olanların hepsi de üniversiteli. Çevreye tehlike saçan bu arkadaşlar üniversiteye giriş sınavında bilmem kaç tane soru çözmüşler ama görüyorum ki nasıl eğlenileceğini çözememişler. Üstelik bir değil, iki değil; havada onlarca balon var.

Yalvarıyorum artık eğlenirken, yada birilerine mesaj verirken gökyüzüne birşeyler bırakmaktan vazgeçin. Doğayı kendi haline bırakın...

Bu arada olanları görmezden gelip kendimi konserin akışına bırakmayı çok istedim ama maalesef yapamadım; konser alanını terk etmek zorunda kaldım. Şimdi bunları konser alanının yakınındaki odamdan yazıyorum. Şarkıları duyabiliyorum yani… Ve rahatlıkla söyleyebilirim ki Duman’ın performansı uzaktan da muhteşem.

Ekleme: Konser videolarını buldum.. Performans gerçekten de muhteşem. İyi dinlemeler...




 
 

duman konseri, dilek balonu, kocaeli üniversitesi duman konseri, izmit duman konseri, duman konseri izle, dilek balonu nedir, dilek balonu kullanımı, ışıklı balon nedir, ışıklı balon kullanımı, mustafa arslan, dilek balonu kaç para,

Yorum Gönder

0 Yorumlar



Bilgilendiren Haberler'de günlük diziler, kadın programları, gündüz kuşağı programları, magazin programları, kore dizileri, hint dizileri, yerli diziler, fragmanlar, dizi fragmanları, sinema fragmanları, ilginç bilgiler, ilginç haberler, etkinlik duyuruları, internet ve bilgisayar kullanımına dair faydalı bilgiler, güzellik sırları, dekorasyon önerileri, edebiyat haberleri, komik videolar, oyun tavsiyeleri, sinema filmi fragmanları, blogger ipuçları, biyografiler, sevilen oyuncuların fotoğraf galerileri, şarkı sözleri, müzik listeleri, uydu tv frekansları ve yaşama dair çok daha fazlasını bulacaksınız.

Sosyal ağlarda bizi takip edin: Facebook | Twitter

İnternetten Video İndirme Yöntemleri | Youtube'dan Programsız Mp3 indirme | Aleyna Tilki kimdir? | TPDF ve Resim Dosyasındaki Yazıları Word'e Aktarmak

Bilgilendiren Haberler © 2011-2018. Dizi ve tv programı dışındaki yazıların her hakkı saklıdır. Kaynak göstermek koşulu ile alıntı yapılabilir.