7 Nisan Mado Vak’ası: Bitaraf olan, Bertaraf Olur

Bir firma düşünün… Sosyal medyaymış, reklammış, itibarmış; bu tür kavramlarla ilgisi yok.

Tek yaptığı, dükkanına gelen müşterilerine ürün satmak.

Yani anlayacağınız, dünyadan bihaber işini yapıyor adamlar.

Ama gel gör ki sosyal medya, o firma hakkında o kadar da bihaber/duyarsız değil. Herkes firma hakkında bir şeyler konuşuyor. Yazıyor, çiziyor, paylaşıyor…

Sosyal medyanın ve itibar yönetiminin önemini bilen bir firma için şüphesiz dikkat çekici cümleler bunlar.

Ama bakıyoruz, bizim firmadan ses seda yok.

Ne bir sosyal medya hesabı var, ne de sosyal medyada dolaşan bir demeci.

Lafı fazla uzatmayacağım. Dünyadan bihaber firmamızın ismi: Mado. Hatta meşhur dondurmacı Mado.
Kendisini dillere düşüren konu ise ne dondurmaları, ne de ekonomik alanda ulaştığı başarıları…

Konu mu ne? Hemen anlatıyorum:


Çoğunluğunu sosyal medyayı aktif olarak kullanan sanatseverlerin oluşturduğu bir grup, Emek Sineması için gösteri düzenliyor. Polis göstericilere tazyikli su ve biber gazı ile müdahale ediyor.  Biber gazından etkilenen grup, can havliyle civardaki dükkanlara sığınıyor. Bu dükkanlardan biri de Mado. İddiaya göre Mado, göstericilere su satmıyor ve dükkandan kovuyor!

Belki de kendince olaylara bitaraf oluyor.

İnsanlıkmış, vicdanmış vs. bu konulara girmiyorum. Şuan sadece bir işletmenin itibarı nasıl yerle bir edilir bunu konuşuyoruz.

Konuyu dağıtmayalım. Demin demiştim, “sosyal medyayı aktif olarak kullanan bir grup sanatsever” diye… İşte o bir grup sanatsever , biber gazının etkisiyle olsa gerek, sosyal medyada haykırışa geçmiş; #SanatDüşmanıMadoyuBoykotEdiyorumetiketiyle sesini duyurmaya çalışmış.

İşte dikkat çeken bazı twitler:

@zaferalgoz: “Biber gazından fenalık geçirenlere su satmayan ve dükkandan kovan Mado, bundan sonra senden SU bile alınmayacak, bilesin.”

@kazakerkegi: “+adın ne? –mado +aa ne değişik isim, anlamı ne? –biber gazından etkilenenlere su satmayan ilk pastane tanesi”

@tekerleklibavul: “Karınca, biber gazından etkilenenlere su götürüyormuş. Mado’nun sahibi ‘nabıyon sen …?’  demiş. O da ‘en azından safım belli olsun’ demiş. ”

@taci_kalkavan: “Sen Mado’da dondurma yersin ama biber gazını yiyince suyu Taner Börek getirir”

@rokerr: “Mado’nun fenalaşan sanatseverlere su satmaması ne pismiş. Ben bir daha gitmem. Bunu sicillerinden silmeleri zor.”

@harikauygur: “Mado göstericilere su satmıyormuş; fenalaşan arkadaşıma terörist muamelesi yapmışlar, dükkandan çıkarmışlar.”

@ataegemencakil: “Yezid’in torunu Mado. Hasan ve Hüseyin’i  bunların zihniyeti susuz bırakmıştı.”

Mado ile ilgili twitter’da dolaşan bir diğer iddia ise yıkılacak Emek Sineması’nın yerine Mado’nun şube açacağı. Ne derece doğru bilmiyorum.

Tepkilerin arttığı anlarda RedHack de bir açıklama yaparak Mado’nun internet sitesini (mado.com.tr) hack’lediğini duyurdu.

Yaşanan olaylar herkes için çok sarsıcı.

En masum tarafından bakarsak Mado bu olaylarda, insanlığı, vicdanı, işletme ahlakını bir tarafa bırakıp, bitaraf olmaya çalışmış. Ama sayın Başbakanımızın da dediği gibi “bitaraf olan, bertaraf olur.”

Bakalım Mado, oluşan kötü imajı düzeltmek için ne gibi hamleler yapacak ve bu hamleler başarılı sonuçlar doğuracak mı? Şimdiden söyleyebiliriz ki, işleri çok zor.

mustafa arslan, itibar yönetimi, kurumsal imaj yönetimi, sosyal medyada itibar yönetimi, kurumsal iletişim yönetimi, kriz iletişimi, kriz iletişimi örnekleri, kriz iletişimi teknikleri, halkla ilişkiler


Google'da Ara! | Yandex'te Ara! | Yazılar (RSS) | Yorumlar (RSS) | Sitemap

0 yorum:

Yorum Gönder

İlginç bilgiler, Biyografiler, Dekorasyon önerileri, Güzellik ipuçları, Edebiyat haberleri ve daha fazlası "Bilgilendiren Haberler"de...

- Yorumlarınız hemen yayınlanır.
- Reklam yapmak, HTML kullanmak, Link bırakmak serbesttir.
- Üye olmadan, Anonim olarak da yorum yapabilirsiniz.
- Yorumlarınıza cevap alabilmek için "Beni bilgilendir"i işaretleyin.
- Yapılan yorumlardan site sahipleri sorumlu tutulamaz!