Şöhret

Hep derlerdi de inanmazdım, "meşhur olmak zor zanaat, piyasa çok nankör" diye. Bugün itibari ile inanıyorum. Tecrübe mi edindim? Tabi ki hayır!

Aşırı doz işsizlikten olsa gerek kendimi bir cast ajansının oyuncu kataloğunu incelerken buldum. Hem de söylediklerine bakılırsa sektörün en köklü ve bilinen ajanslarından birisiymiş bu. Katalog Normal, Gold ve Çocuk diye kategorilere ayrılmıştı ve gerçekten de çok zengindi.



Daha önceden de benzer bir katalog görmüştüm ve sistemin nasıl işlediğine dair az çok fikrim vardı. Hatta az kalsın bir cast ajansında işe bile başlıyordum, olmadı. Kısaca bahsetmek gerekirse bir ajansa gidip kaydınızı yapıyorsunuz ve oynayabileceğiniz rollere göre çekilmiş fotoğraflarınızı bırakıyorsunuz. Ajansta Örnekte olduğu gibi bir portföyünüz oluyor. Tipiniz ve özelliklerinize uygun bir rol olduğunda deneme çekimine çağrılıyorsunuz, beğenilirseniz işi kapıyorsunuz. Kısaca sistem bu şekilde işliyor.

İşler Güçler dizisinde olayı güzel özetleyen sahneler var, Murat Cemcir'in oynadığı fotoğraf çekimi ve deneme çekimi sahnelerini izleyebilirsiniz. (Merak edenler için: cast ajansı ile nasıl iş bulunur?)


Bu işleyiş orta sınıf oyuncular veya meşhur olmak isteyenler için gayet sıradan duruyor. Ancak benim içimi burkan hayranı olduğum isimlerin de aynı muameleye tabi tutulması oldu. Ahmet Cihat Tamer, Ayten Uncuoğlu, Demiray Erül, Erdoğan Sıcak, İlhan Daner, İlyas Salman, Zihni Göktay gibi efsane isimlerin kılıktan kılığa girerek kendini ispat etmeye çalışmaları beni çok üzdü.

Yapımcıların bu ustaların kapısında sıraya girmeleri gerekirken onlar ajanstan medet umar hale gelmişler. Listede daha niceleri var ki her birisi için "bu hallere düşecek adam mıydı?" dersiniz.

Gel gör ki piyasa çoluk çocuğun eline düştü. Ustalar da iş bulabilmek için ortama ayak uyduruyorlar çaresizce. Belki de kıymetlerinin anlaşılması için ölmeyi bekliyorlar, ardından gözyaşı döktüğümüz niceleri gibi!

Beni en çok şaşırtan ve kızdıran ise ustaların düştüğü durum ortadayken ajanslardaki çocuk profili bolluğu oldu. Ailelerin bu sektörde çocukları için bir gelecek aramaları anlaşılır gibi değil. Allah akıl fikir ihsan eylesin hepsine diyorum ve toplumsal mesajımı da vererek yazımı sonlandırıyorum; çabuk gelen şöhret, şöhret değildir.

mustafa arslan, cast ajansı, kast ajansı, nasıl ünlü olunur, nasıl oyuncu olunur, cast ajansı kayıt ol, cast ajansı deneme çekimi, nasıl artist olunur, oyuncu olma teknikleri, şöhret olmak için neler yapmalı

Yorum Gönder

0 Yorumlar



Bilgilendiren Haberler'de günlük diziler, kadın programları, gündüz kuşağı programları, magazin programları, kore dizileri, hint dizileri, yerli diziler, fragmanlar, dizi fragmanları, sinema fragmanları, ilginç bilgiler, ilginç haberler, etkinlik duyuruları, internet ve bilgisayar kullanımına dair faydalı bilgiler, güzellik sırları, dekorasyon önerileri, edebiyat haberleri, komik videolar, oyun tavsiyeleri, sinema filmi fragmanları, blogger ipuçları, biyografiler, sevilen oyuncuların fotoğraf galerileri, şarkı sözleri, müzik listeleri, uydu tv frekansları ve yaşama dair çok daha fazlasını bulacaksınız.

Sosyal ağlarda bizi takip edin: Facebook | Twitter

İnternetten Video İndirme Yöntemleri | Youtube'dan Programsız Mp3 indirme | Aleyna Tilki kimdir? | TPDF ve Resim Dosyasındaki Yazıları Word'e Aktarmak

Bilgilendiren Haberler © 2011-2018. Dizi ve tv programı dışındaki yazıların her hakkı saklıdır. Kaynak göstermek koşulu ile alıntı yapılabilir.